کارفرما: ذوب آهن اصفهان
سال عقد قرارداد: 1382
خلاصه پروژه:
انجام عملیات پیادهسازی، بومیسازی، فارسیسازی (تا آنجا که مانعی در جهت از دست دادن امتیازات استفاده از ارتقائات بعدی سیستم Oracle-ERP نباشد)، نصب و راهاندازی، آموزش و پشتیبانی سیستم برنامهریزی منابع سازمان (ERP) بر مبنای محصول Oracle e-business Suite شامل:
الف ) سیستم های مالی (Financial Modules)
- دفتر داری کل و بودجه بندی (Oracle General ledger and Budgeting) ،
- اموال و دارائیهای ثابت ( Oracle Fixed Assets) ،
- حسابهای پرداختنی (Oracle Accounts Payable) ،
- حسابهای دریافتنی (Oracle Accounts Receivable) ،
- مدیریت نقدینگی ( Oracle Cash Management ) ،
ب ) زنجیره تامین ،تدارکات وفروش (Supply chain Management )
- خرید (Oracle Purchasing ) ،
- سفارشات مشتری (فروش ) ( Oracle Order Management) ،
- انبارها ( محصول و مواد ) (Oracle Inventory ) ،
ج ) سیستم های نیروی انسانی (Oracle Human Resource)
- پرسنلی (Oracle Human Resource) ،
- حقوق ودستمزد (Oracle Payroll) ،
- حضور وغیاب (Oracle Time and Labor ) ،
د ) سیستم نگهداری وتعمیرات (Enterprise Asset Management)
دستاوردها:
با انجام موفق این پروژه ضمن مکانیزاسیون سیستمها و حذف اسناد کاغذی (تا میزان ممکن) دستاوردهای زیر در محیط کارفرما حاصل شده است:
- ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و گردش اطلاعات در زمینه های تولیدی / انبارها / فروش / مالی / پرسنلی و …. و اخذ گزارشات در سطوح مختلف از این اطلاعات ،
- انجام مناسب چرخه خرید از در خواست خرید تا سفارش خرید و رسید کالا یا خدمات و پرداخت به تامین کنندگان به صورت مکانیزه ،
- انجام مناسب چرخه مالی از دریافت ها/ پرداخت ها /دارایی ها و اموال تا گردش نقدینگی در سازمان ،
- انجام مناسب چرخه درخواست کالا از انبارها / موجودی انبارها و جابجایی کالاها در انبارها بصورت مکانیزه ،
- انجام مناسب چرخه تعمیرات از درخواست کار تعمیراتی / سفارش کار تعمیراتی بر اساس نرم ها و منابع تعمیراتی ودر انتها قیمت تمام شده تعمیرات ،
- انجام مناسب چرخه نیروی انسانی از استخدام / سازمان دهی و احکام تا دریافت حقوق و مزایا ،
- انجام مناسب چرخه فروش از سفارش فروش / برنامه ریزی تحویل تا سازمان دهی عملیات حمل ،
- انجام مناسب بستن دوره های مالی در پایان هر دوره مالی در انتهای دوره (ماه و سال) ،
- مدیریت و برنامه ریزی بهینه اقلام انباری ،
- مدیریت وبرنامه ریزی بهینه نگهداری و تعمیرات ،
- مدیریت و برنامه ریزی بهینه فروش ،
- مدیریت و برنامه ریزی بهینه نقدینگی ،
- مدیریت و برنامه ریزی بهینه بودجه ،
- مدیریت و برنامه ریزی بهینه منابع انسانی ،
- ارتباط بهینه با ذینفعان سازمان ،
- پروسه تصمیم گیری بهینه براساس اطلاعات صحیح و به موقع
-…