news header

اخبار

  • با ما به روز باشید

تجهیزات ذخیره‌سازی مبتنی بر هارد دیسک بر اساس ساختار شبکه، زیرساخت سخت افزاری، سیستم عامل، نرم افزارهای مورد نیاز و کاربری به چند دسته تقسیم می شوند. یکی از انواع ذخیره سازی،Network Attached Storage یا NASاست. در ادامه ویدیوهایی ارایه شده که شما را با این روش ذخیره سازی آشنا می‌کند.

در روش ذخیره سازی NAS یا Network Attached Storage هارد دیسک‌ها بر روی یک سرور قرار دارد که به آن NAS Storage گفته می‌شود و سپس این هاردها را در شبکه برای دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذاریم. هاردها در داخل این سرورها به صورت DAS هستند. در واقع از طریق پروتکل TCP/IP به استوریج متصل می‌شویم و از آن سرویس می‌گیریم. این استوریج‌ها به سادگی، فضایی مرکزی، محلی و بسیار در دسترس را برای ذخیره سازی فایل‌ها و فولدرهای حیاتی برای هر سازمانی را با قیمتی مناسب (نسبت به SAN) فراهم می‌کنند.

از ویژگی‌های این روش ذخیره‌سازی، امکان به اشتراک گذاشتن حجم بالای هارد در شبکه است و حجمی برابر با 280 ترابایت فراهم می‌شود. معمولا به صورت اکسترنال است و از مدیریت متمرکز بهره می‌برد. کارت شبکه می‌تواند تا 20000 عدد Concurrent Session را داشته باشد. NAS استوریج برای استفاده در سازمان‌های کوچک و متوسط و Workgroup ها ایده‌آل است و برای استفاده در فایل سرویس و اشتراک فایل مناسب است.

مشتریان باسا